Tråd: nFF i media
View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg skjønner poenget, det jeg -ikke- skjønner er lokalaviser som skrev om når de varmtvannsberderne til oso gikk i lufta så presterte enkelte lokalaviser og putte det inn i pluss universet. Det er umoralsk og legge dette inn under pluss da folk trenger informasjon om dette temaet og samma hvor mye dere vil tjene penger så har alle aviser som faktisk leverer bra innhold har alltid klart å leve på reklameinntekter. Jeg er ikke imot pluss og betaler for nærmeste lokalavis, men når det begynner å gå på «sikkerheten» til folk så syns jeg det blir for dumt! Som vg for eksempel som har mer overskrifter som” livet med stor penis» det kan være pluss sak. Men informasjon ala «se hvor galt det kan gå» er igjen umoralsk
Vis hele sitatet...
Stakkars krokis som må svare for lokalavisenes abonnementsløsninger.
Men det offentlige har ved flere anledninger vært kritiske til hvordan spesielt lokale mediehus legger hendelser som ekstremvær og annen allmennyttig informasjon bak betalingsmur.

De verste må være fvn som både kjører full reklame og click bait titler til 249kr pr mnd.

Ang artikkelen det diskuteres om her så er jeg ikke helt enig i at artikkelen absolutt burde vært gratis basert på innholdet alene, det er ingen "nyhets verdi" på den måten at ingen vet at heroin er farlig. .
Men der igjen så er det en smule problematisk å aktivt velge å ta betalt for denne type tragisk historie. Selv om de som har laget artikkelen har gjort en god jobb så føler jeg kanskje ikke dagbladet har noe "eierskap" til historien og da smaker det litt for kommersielt for meg.
Sist endret av random105675; 6. juni 2019 kl. 17:10.