View Single Post
Bearass påstod at prostitusjon har vi alltid hatt og det blir vi heller ikke kvitt, så derfor bør man akseptere det. Altså at det er moralsk forsvarlig og helt greit fordi (premiss) man ikke blir kvitt det. Hvilket er et fullstendig tilbakestående, selv etter altrightstandarder. Så derfor nevnte vidarlo barnearbeid som et eksempel på noe kjipt som samfunnet har klart å kvitte seg med - til tross for protester, økonomiske vurderinger og alt det der. Til dette svarte Bearass at vidarlo da var naiv. Scroll tilbake og se selv! Vidarlo er naiv fordi han påstår at noe som beviselig har blitt avskaffa... har blitt avskaffa.
Vis hele sitatet...
Dette sitatet av myoxephalus har jeg ikke sett før nå. Men mildt sagt snodig slutning.

For å klargjøre: Ja. Jeg tenker det er rimelig naivt å tro man klarer å avskaffe prostitusjon Good luck.

2. Det er for meg ikke noe mål å avskaffe frivillig prostitusjon. Hvorfor skulle det være det? (voksne oppegående mennesker har rett til å ta egne valg så lenge ingen blir skadet eller lider nød )

Fordi det er naivt å avskaffe prostitusjon hevder myoxephalus at jeg mener det følger at det er moralsk forsvarlig. Jeg avstår altså fra å fordømme frivillig prostitusjon og respektable kunder, men mener IKKE at fordi noe er vanskelig å avskaffe (eks kriminalitet, drap el.l) så er det moralsk forsvarlig. Her misforståes jeg etter beste evne.

Ellers er det snodig å gå for "putte folk i bås" - strategien Det er eksempel på typiske navneslengning (les: sosialist, rasist, nazist etc.) som man finner på VGs debattnett. Noe jeg trodde myoxephalus hadde som ideal å heve seg over.