View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er sirkelargumentasjon.

I 1850 kunne du argumentert for at folk til alle tider har brukt barnearbeid, og at det er utopisk å anta at vi kan verte kvitt det. Like fullt er det de facto fjerna i den vestlege verda, delvis på grunn av lovverk (som gjekk i forkant av utviklinga), og delvis av andre årsaker.

Å lene seg tilbake og konstantere at vi ikkje kan endre status quo er gjerne komfortabelt, men det er intellektuell og moralsk latskap.
Vis hele sitatet...
Det kan du mene, og det tenker jeg er idealistisk.

Ellers er mitt poeng at den frivillige hore eksisterer (imotsetning til dem som i denne tråden hevder dette er utrolig sjeldne unntak) Det er et yrke som mange velger seg av egen fri vilje, og det finnes en stor kundekrets som ønsker å kjøpe seksuelle tjenester. Om kunden er respektabel ser jeg ikke hvorfor man fra utsiden skal fordømme dette (med mindre man vil presse sin egen seksualmoral på alle og enhver, eller ikke annerkjenner at oppegående mennesker velger prostitusjon tross evnt. Skader på følelseslivet el.l (men hvem faen er vi til å fnyse av oppegående menneskers selvstendige valg? ).

Det finnes dog garantert bedre måter å regulere kjøp og salg av sex enn i dagens samfunn.
Sist endret av Bearass; 27. april 2019 kl. 12:53.