View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Her sier altså 13% at de blir utnyttet og 6% er under ren tvang. Ca 20% sjanse for at du utnytter personen seksuelt. Er det OK odds for deg når du skal handle?


Jeg må nesten spørre, mener du at ofre vanskelige situasjoner er mindreverdige, dumme, evneveike mennesker? Det er jo du som drar den parallellen hele tiden. Gjelder det alle mennesker vanskelige omstendigheter? Er de der fordi de er dumme?
Vis hele sitatet...
80 % frivillighet er himmelhøyt over hva som tidligere er blitt insinuert (les: tviler på at denne type hore i det hele tatt eksisterer).

Ellers skjønner jeg ikke helt spørsmålet ditt. For å forklare: jeg er uenig i at 99,9% av alle prostituerte IKKE har et valg. Og iallefall i en norsk målestokk.
Ellers vet jeg ikke om det er mulig å henge med på følgende, men om du forsøker å forstå mitt ståsted så forsøk ditt beste:

Om man utifra egen etikk og moral er nødt til å tenke at ALLE prostituerte nødvendigvis MÅ være dette utifra TVANG, eller en helt håpløs situasjon hvor hun i praksis Ikke har NOE ANNET VALG - synd. - hun kan ikke ta en vanlig jobb, hun kan ikke velge å leve mindre materielt, hun er TVUNGET (underforstått - hun klarer ikke noe annet. Hun er ikke god nok til å på noen andre måter få penger, hun MÅ ha pengene hun tjener på prostitusjon og klarer seg IKKE med mindre) . Hun er et offer. Hun er ganske dum og evneveik (Hun klarer ikke annet enn prostitusjon) Men vi respekterer henne (i call bullshit)

Man forkaster tanken på at hun er et oppegående menneske med flere valg, som altså likevel velger prostitusjon. Godt mulig hun ikke hadde vært prostituert om ikke lønna var så villt bra el.l. Men dette er i mine øyne ganske underordnet. Vi må anerkjenne at den oppegående hore som tar et valg utifra flere. Og at hun IKKE er en av tusen (som ikke er TVUNGET) Klarer man ikke dette, så stakkarsligjør man en hel gruppe mennesker og makter ikke å anerkjenne at dette faktisk for mange er et valg. Man klarer ikke (utifra eget ståsted, moral, etikk e.l) å annerkjenne et oppegående menneskes valg og vil ubevisst være arrogant besserwisser som synes synd på og stakkarsligjør oppegående menneskers valg
Sist endret av Bearass; 26. april 2019 kl. 22:20.