View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av *pi Vis innlegg
Kanskje ikke det beste eksempelet jeg kom med, men det er jo interessant i seg selv at du sier det er epler og pærer, et overgrep mot en spøk. Ingen av delene er vondt eller farlig, begge deler kan være gjort på tull. Det ene er et overgrep.
Vis hele sitatet...
Jeg kommer ikke på noen situasjoner hvor det å beføle noen som sover er motivert av humor. Det er ikke sammenlignbare situasjoner, og om du finner noe som er sammenlignbart mistenker jeg at å rangere dem i beste fall er høyst subjektivt og i verste fall direkte krenkende.

Sitat av *pi Vis innlegg
Hvis man har det forholdet til sex som f eks Pope beskriver at hun han snakket med har, da mener jeg at man disossierer. Altså, hvis det å selge sex ikke plager deg i det hele tatt, da bør det blinke noen røde lys. Å disossiere er ikke noe man nødvendigvis er bevisst at man gjør, eller noe som føles problematisk. Det er jo en grunn til at man gjør det, det er kjempeeffektivt. Kostnaden kommer senere.
Vis hele sitatet...
Alt det du sier om disassosiasjon stemmer, bortsett fra at man nødvendigvis må disassosiere når man selger sex. Det grenser til å antyde at det å ha andre reaksjoner enn deg er sykelig.

Sitat av *pi Vis innlegg
De som har bestemt seg for å mene det lar seg nok ikke overbevise av forskning heller, de kontrer med sine egne anekdoter. Men de som diskuterer med meg her (som deg) virker ikke å være i den kategorien, men mer på et prinsipielt nivå.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er her spesielt opptatt av det prinsipielle. De fleste av oss tar mange store og små umoralske valg i løpet av våre liv, men det å vite hva som er moralsk er en verdifull rettesnor, eller livbøy. Jeg tror det her er vist at det er umoralsk å kjøpe sex i øst-europa. Jeg hadde håpet diskusjonen her også tydeligere kunne belyse det umoralske ved sexkjøp generelt, men det må gjøres med moral, ikke moralisme.