View Single Post
Sitat av Mullah Vis innlegg
. Ta ditt eksempel: Om du blir tegnet i ansiktet mens du sover, så finner du ut av at det har skjedd og det blir verre. Om du også får vite at du er blitt befølt blir det verre, men da veier du et overgrep opp mot en dårlig practical joke. Det blir vanskelig å finne balanserte eksempler å sammenligne, for vi prater om epler og pærer.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde med vilje å sammenlikne situasjoner som ikke inneholdt vold, da det å bli skadet eller være redd for å bli det er en ekstra faktor i likningen. Da måtte vi i alle fall sammenliknet to situasjoner med samme grad av fysisk maktbruk. Det var også derfor jeg skrev "... enn andre overgrep som er sammenliknbare i voldsommhet". Kanskje ikke det beste eksempelet jeg kom med, men det er jo interessant i seg selv at du sier det er epler og pærer, et overgrep mot en spøk. Ingen av delene er vondt eller farlig, begge deler kan være gjort på tull. Det ene er et overgrep.

Ja, det tror jeg på. Å disassosiere er en kjent forsvarsmekanisme, og den dukker vanligvis ikke opp i glade situasjoner. Om man må gjøre det hver gang man utfører en jobb, så er det noe i veien.
Vis hele sitatet...
Hvis man har det forholdet til sex som f eks Pope beskriver at hun han snakket med har, da mener jeg at man disossierer. Altså, hvis det å selge sex ikke plager deg i det hele tatt, da bør det blinke noen røde lys. Å disossiere er ikke noe man nødvendigvis er bevisst at man gjør, eller noe som føles problematisk. Det er jo en grunn til at man gjør det, det er kjempeeffektivt. Kostnaden kommer senere.

Sitat av Mullah Vis innlegg
De som ønsker å kjøpe sex lar seg nok ikke overbevise av anekdoter
Vis hele sitatet...
De som har bestemt seg for å mene det lar seg nok ikke overbevise av forskning heller, de kontrer med sine egne anekdoter. Men de som diskuterer med meg her (som deg) virker ikke å være i den kategorien, men mer på et prinsipielt nivå.
Sist endret av *pi; 14. april 2019 kl. 10:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.