View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler å gjøre det privat. Gikk gjennom prosessen som voksen i det offentlige. Par uker ventetid på fastlege time deretter månedsvis ventetid til time hos psykolog(og jeg valgte å ta tog fra storby til en litt mindre by i nærheten for å få kortere ventetid.)

Ble vel tilsammen 3 timer hos psykologen totalt det inkludert utredning. Jeg er ikke plaget av psykiske problemer og har ikke hatt en trøblete oppvekst eller opplevd traumatiske ting. Når man svarer nei på alle spørsmålene angående dette i første time går psykolog rett på sak time nr 2 og 3 og det ble gjort utredning med masse tester osv på en kjapp og effektiv måte. Var vel en telefonsamtale til mor også hvis jeg husker rett.

Konklusjonen til psykolog var at siden jeg har fullført en tøff høyere utdanning, holder ned en god jobb og livet mitt ikke er i ruiner vil jeg ikke bli medisinert. Ble tilbudt ekstra timer med et eller annet hvis jeg ønsket men takket høflig nei.

Kommer hjem fra en jobb jeg liker og energien crasher kl 18:00 hver dag, betaler alle regninger ved første eller andre advarsel fordi jeg tenker "gjør det imorra"(har aldri under 50k på brukskonto) og glemmer det etc etc. Tror jeg maks har betalt 1/10 husleier de siste 5 årene ved avtalt tidspunkt og har som sagt aldri hatt under 50k på brukskonto i den perioden. Betaler telefonregning dagen jeg får påminnelse på sms om at jeg har glemt det, bortsett fra gangene jeg glemmer det og betaler når jeg får påminnelse nr 2.

Er også helt inkapabel til å tenke langsiktig så å fylle ut skattemelding skikkelig for å få et par tusen ekstra 6 måneder fram i tid det skjer ikke. Hadde vel rett på noe refusjon på de utredningstimene og noen tannlegetimer under studietiden hvis jeg fyllte ut noe papirarbeid - ingenting av det ble selvsagt gjort. Har aldri brukt reklamasjonsrett i mitt liv for da må man ha orden på kvitteringer etc etc, har alltid bare kjøpt nytt. Sikkert tapt en 40-50k bare på det tenker jeg.

Tar vel en 5 år til før jeg får kastet meg rundt og drar på privat utredning. Tok ti år fra jeg var sikker på at jeg hadde ADD til jeg bestilte fastlegetime for å få utredning. Sånn er livet med ADD.