View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så du liker denne fyren og hvis sjansen byr seg vil du også gå inn i et forhold med han?

Du er klar over at han er rusmisbruker. Ser du da for deg å leve og bo sammen med en rusmisbruker og dermed også måtte godta at det ligger narkotika å flyter i hjemmet deres?

Eller har du tenkt til å "redde han" ut av rusproblemene? Jeg var lenge en sånn jente selv å jeg velger da å tro at det er dette du går å drømmer om. At han skal velge deg fremfor rusen og så lever dere lykkelige resten av livet.

Man leser i blant om solskinnshistorier hvor dette faktisk er tilfelle. Men det er uhyre sjelden. Det er media som tar tak i et unikt tilfelle der rusmisbrukeren har greid å velge kjæresten fremfor rusen. Men i de aller fleste tilfeller klarer ikke en person innsyltet i rus å slite seg løs fra narkotikaens faste jerngrep.

Jeg var selv engang en naiv jente som deg og jeg oppsøkte di her kuule gutta som drev med rus og som titt og ofte var på kant med loven. Men det er virkelig ikke noe å trakte etter i det lange løp. Når du i tillegg sier at du sliter psykisk så ringer alarmklokkene i det fjerne.

Hvis du virkelig gidder dette så forbred deg på ting som:

Løgner. Både hvite løgner og store løgner. Hele tiden. Du kommer aldri til å skjønne når han snakker sant å når han juger.

Brudd på avtaler. Er du rusavhengig er det ikke så nøye hvor mye klokka er.

Bli nedprioritert. Står valget mellom deg og rus så er valget til en narkoman enkelt.

Ikke få tak i han. De skrur ofte så tlf og plutselig har han jaggu skifta nr også uten å si fra til deg.

En tvilsom vennegjeng. Blir ikke mye kaffe å kake. Du blir sittende mellom en som drar i seg ei liste fra bordet og en annen som ligger å konspirerer å snakker tull.

Politiet blir oppmerksomme på deg. Du sier du aldri har gjort noe galt å respekterer autoriteter. Vel, skal du være med denne sjarmøren på søndagstur bør du venne deg til at politibiler kommer kjørende sakte bak dere å sveiver ned vinduet for å ta en sjekk av typen din.

Vær så god. Basert på egne erfaringer.

Er dette noe å trakte etter?