View Single Post
Sitat av Teratom Vis innlegg
Da er du close. Du har fiberconnection. Trunken som kommer inn på WAN-porten din er det bare å få untrunket. VLAN 102 ut på en eller flere porter (og trådløs) først, neste steg blir IPTVn. Jeg er ingen Asus-mann, men ser det ligger mange eksempler ute på hvordan du skal komme deg videre. MAC-spoofing er jeg usikker på nødvendigheten av, men gjør det for sikkerhets skyld. Min mediakonverter står også på auto.



En ting jeg er usikker på, som andre sikkert vet bedre eller har testet, er om man må inn på MinSide Altibox og slå på bromodus der for å få det til å funke. Jeg har gjort det.
Vis hele sitatet...
Jeg slo på bridge mode via altibox sine sider, det er ikke annen måte og gjøre det på såvidt jeg vet. Men jeg ser en skrev at det hadde ikke noe å si.

Nå virker det jaggu gitt, tv'en og ! :-)

Jeg gjorde ikke noe annerledes enn forrige dagen her, men mulig litt i annen rekkefølge.
Jeg la inn mac adressen først, da fikk jeg ingen connnection, så satt jeg opp Vlan, og vips så ble det nett gitt.
Nå kan den store FMG boksen settes bort :-)

Bare å få rydda opp i litt ledninger nå så
Til info, den "fiberkoblingsboksen" utenfor sikringsskapet var det telenofiberen som brukte. Den brukes nå bare til å dekke ledninger og et hull i veggen, som går inn i sikringsskapet.

http://i292.photobucket.com/albums/mm32/Maarius/image1_zpsympwszse.jpg
Sist endret av Cvx20; 27. januar 2016 kl. 12:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.