View Single Post
Jeg er overhodet ikke enig i prioritetene til NOEN her i tråden! Ytelse er overhodet ikke førsteprioritet!

Jeg progger hovedsaklig på et kraftbeist av en Asus 15", med SSD og linux/Win7 dualboot. (Ikke fornøyd)

Grunnen til dualbooten er at de aller fleste programmeringsstudier drar deg før eller siden innom propietær programvare som krever windowns. I mitt tilfelle måtte jeg slenge inn visual studio i et semester. Altså: Vær sikker på at du har Windowns lett tilgjengelig.

SSD er gull for å spare seg lange oppstartstider. IDE'er er seige jævler å få opp på en HDD.

Men absolutte førsteprioritet er en eksepsjonelt høyoppløst skjerm! Jeg progger på en 30" på jobb. 2048x1280 pixler er gull og grønne skoger. Det er ingenting som påvirker en utvikleropplevelse mer enn en god, lyssterk, høyoppløst skjerm! Husk at de fleste IDE'er tar en del skjermplass, og da er det greit å ha noen pixler å putte alle menyene i. I tillegg er det mye lettere å ha oversikt over store kodebaser når man kan ha større deler av koden på skjerm til en hver tid.

Skulle jeg hatt en ny PC i dag, tror jeg at jeg ville gått for en 15" Samsung 9 serie. De har visst en godt over snittet høy oppløsning (Eller en Macbook med hype-display da, om du sitter på cash.)

En ting er sikkert, det shit-displayet jeg skriver dette på (1366x768) er totalt uakseptabelt å kode på.
Sist endret av mads-b; 12. august 2012 kl. 22:24.