View Single Post
Sitat av agsel Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Rettninglinjene på side en sier tydelig flere bilder

Hvis du tror du kan ha funnet riktig art:
Beskriv soppens habitat/funnsted.
Spre individene utover på et ensfarget, nøytralt underlag (f.eks. hvite ark).
Ta flere bilder med riktig fokus, godt lys og i god oppløsning.
Bildene skal ha oppløsning på minst 5MP, og filstørrelse over 1MB.
Post innlegget i identifiseringstråden.

Vi trenger flere bilder hvor man kan undersøke hele soppen, og ikke bare et birdseye view, under hatten, stilken og hele soppen.

Kan godt være du har flein der, men jeg vil ikke gå god for noen av de fordi jeg ser ikke under hatten, kast eller ta nye bilder før de tørker.
Ser forsåvidt at mesteparten der ikke er flein.

Sitat av zeVFSXWo7Wsz Vis innlegg
Her er en link til et Google Photos album som inneholder alle bilder:

Jeg er fullstendig nybegynner, så jeg plukka det som passet beskrivelsen jeg har lest om fra før.
I retrospekt ser jeg nå mange av soppene som åpenbart ikke er flein, men det er noen jeg fortsatt er litt mistenkelig ovenfor.
For eks. 1-21?
Jeg tok ekstra bilder av nr. 1 fordi jeg mener den ligner mest på det jeg har sett av flein på bilder. I så fall så ser jo 1-21 ut som samme type sopp.

Er også spent på 32-35.

Gleder meg til å få svar! Selv om det skulle vært å kaste alt så lærer jeg av det til senere.

Takker på forhånd



Glemte å nevne at 1-21 ble plukket i et åpent område hvor det var noen ruker her og der (kyr og sau). Selve soppen vokste i et stort parti med veldig fluffy gress/mose (bakken ga etter 10+ cm når jeg tråkket ned). Fant soppene "gjemt" i relativt høyt gress.

32-35 mener jeg at jeg fant i ytterkanten på et jorde.
Tror ikke sauen beiter der, men det blir jo gjødslet på annet vis iom. at jordet er i bruk.
Vis hele sitatet...
28, 32-35 vil jeg si er flein, resten kan du kaste.
Anbefaler deg på det sterkeste å fjerne dette fotoalbumet fordi at nå vet jeg hva du heter IRL, meg skal du ikke bekymre deg for, men det er andre som sniker her inne som ikke er like stor fan av flein som det vi er.

Jeg har fjernet linken din fra quoten, så burde du få en moderator til å redigere innlegget ditt å ta bort linken, du vil ikke ha freak kontoen din koblet til ditt virkelige liv.
Sist endret av Kjelldriver; 17. september 2018 kl. 03:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.