View Single Post
Hvis jeg ikke tar helt feil var det regjeringen som bestemte at fra og med i 2018 skal man jobbe for stønaden. Dette kravet er vi begge to kjent med at det er krav om aktivitet, hvis ikke kan NAV trekke 152 KR (Hver dag det er aktivitet) .

Det er ikke dette vi er uenig i at hun skal ut i aktivitet, men måten det er blitt gjort på. Hun ble enig i ett møte med sin saksbehandler at hun ønsket tiltak ved ett sykehjem og dette skulle de fikse, det står også i aktivitetsplanen hennes at saksbehandler skal kontakte forskjellige sykehjem for å ordne ett evt tiltak.

Når vi fikk det første vedtaket av den nye kommunen står det at hun skal starte i ett kommunalt tiltak der de skal plukke søppel, vedhogging og andre tunge løftearbeid. Dette har ikke saksbehandler informert kjæresten min om, og i ett nytt møte idag sier hun at hun heller ikke har tatt kontakt med noen sykehjem.

Da er det noe som skurrer, måten dette blir gjort på liker vi ikke. Jeg spørr derfor om det som har skjedd her er lov?

Aldri forlat ett møte hvor det inngås avtaler uten å få det skriftlig.
Vis hele sitatet...
Forlangte noe skriftlig idag faktisk. Fikk beskjed om at de ikke hadde krav på å gi noe skriftlig til brukere annen enn i vedtak som har behandlings tid på fire uker.
Sist endret av Vanskeliig; 17. desember 2018 kl. 18:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.