View Single Post
Hej!

Jag är en snäll och artig kille som vill flytta till Norge och jobba, men jag vill inte bo i Oslo eller andra väldigt dyra städer.

Jag tar hittat på Haugesund/Karmöy, Porsgrunn/Skien, Kristiansand/Vennesla etc, Halden, Ålesund, Lyngdal/Farsund/Lindesnes, Arendal/Grimstad som verkar ha ganska bra levnadskostnader.

Mina erfarenheter i arbetslivet är:

*Jag har jobbat på en kolonilottsförening tidigare där jag städade, bakade bullar, bröd och pajer (caféverksamhet), hagearbete, och även enklare IT-hjälp.

*En termin i samfunnsgeografi på universitetet.

*Truckkort.

*Jag har jobbat lite som städare på universitetet.

*Jag har vid sidan av studierna jobbat inom produktion på en fabrik som tillverkar kryddor (1 års erfarenhet)

*God fysik då jag tränar och springer flera gånger i veckan. Jag varken röker eller dricker alkohol.

Jag undrar vilka jobb jag skulle kunna få i Norge. Jag kan acceptera nästan vilka jobb som helst, men jag vill ha en fast lön och jobbet ska finnas i billigare/medelprisade städer i Norge

Jag satsar på att flytta till Norge i början av 2019 och jag vill bo i en billig stad, gärna de städerna jag nämnde! Jag har ingenting emot att jobba skift eller fysiskt och tråkiga jobb är jag också öppen för.

Jag undrar vilka strategier jag borde använda för att enklast få ett jobb, vad tror ni är bäst? Finns det några företag jag borde skapa kontakt med? Andra tips?

Tack!