View Single Post
Sitat av tissemannX Vis innlegg
I det siste har jeg begynt å tegne en god del, føler også at jeg har blitt ganske flink.

Har også sett på en del graffiti filmer og har lyst til å prøve meg litt frem på akkurat det området!

Ting jeg lurer på:
1) Hva slags spray burde jeg bruke? Har hørt mye bra om montana men blir fort litt dyrt for en nybegynner.
Vis hele sitatet...
Molotow premium. Billigere, men fortsatt en stabil sprayboks.

Sitat av tissemannX Vis innlegg
2) Hva burde jeg tenke på angående fargebruk?
Vis hele sitatet...
Hmm.. det som er pent :P For å være helt ærlig så er ikke fargebruk noe du tar av deg selv med en gang. Det trengs en del trening for å finne farger som ser kule ut sammen. Jeg synes fortsatt mine greier ser helt jævlige ut med tanke på farger liksom I begynnelsen bør du egentlig bare tenke på få farger. En til å fylle, en til å kjøre outline. Og så kanskje en cloud eller ramme utenfor det igjen.
Det å se farger ta tid, det kommer...

Sitat av tissemannX Vis innlegg
3) Hva slags dyse burde jeg ha?
Vis hele sitatet...
Kommer an på hva du skal bruke den til. Mitt beste tips er å kjøpe en shitloads med forskjellige og bare teste deg fram til de du liker å bruke. Dyser er forbruksvare uansett.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
4) Hvor lenge holder en sprayboks? La oss si at jeg skal spraye noe som er 100x100 cm.
Vis hele sitatet...
En boks skal klare å dekke det. Se at jeg kjører en throwup på 1,40 x 4 meter så bruker jeg ruffly 1 boks på å markere, 1-2 600ml på å fylle og en boks til på outline og skygger.


For å være 100% ærlig så er alt dette spørsmål du kommer til å finne ut av etterhvert. Du kommer til å bruke mye tid og penger på å finne utstyr og ikke minst en stil. Så det er bare å ta på seg tålmodighetshjelmen og kjøpe masse stæsj.Og så spraye masse.