View Single Post
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Linken du henviser til er ikke sosialstønad, men livsoppholdssatser ved utleggstrekk og gjeldsordning. Og jo, det er statlige veiledende retningslinjer for økonomisk stønad.

Her har du den riktige linken:
https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn...isk-stonad_kap

At enkelte kan få litt mer grunnet diverse årsaker tviler jeg ikke på, men det er dette som er satsene og som jeg måtte forholde meg til i den perioden jeg gikk på sosialstønad (Oslo).
Vis hele sitatet...
Så det nå at det var feil link jeg kom med nå, så beklager det.
Livsopphold, sosial stønad og økonomisk stønad er forresten akkurat det samme.

Oslo er vel ett av stedene det er litt lave satser, men du skal ikke lenger enn til Nav Alna eller Nav Lørenskog før du kommer opp i nærmere 7-8k i mnd + husleie og strøm om du søker det også (for noen år tilbake værtfall)
Har selv gått på sosialstønad på Alna, Lillestrøm, Lørenskog, Stovner, Nittedal, Sørum, Ullensaker og Grorud og det har alltid vært forskjellige summer fra sted til sted, opplevd alt ifra 4500kr til 9000kr mnd både med og uten husleie+strøm så forskjellene er der.

Litt synd egentlig.. Det livsopphold skal dekke koster jo stort sett det samme uansett hvor man bor, så burde nesten ha vært en fastsatt sum.

Slipper heldigvis å tenke på det lenger selv etter å ha starta i jobb, men sosialhjelp er ikke akkurat mest å leve for, spesielt ikke så dyrt som mye er.

Litt avsporing fra dagpenger kanskje men