View Single Post
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Trådstarter
184
Sitat av nevlen Vis innlegg
Takk for at du er så ærlig.

Det jeg sliter litt med å forstå er at man velger å stole såpass på insider gutta, de kan jo fucke det til for deg relativt lett. Vi de sa er de jo i kontakt med en selger som har tap an halv milion og er i kontakt med deg som har stjålet bilen. Er du ikke litt redd for at de kan avsløre for mye og deg ved en feil til selger?

Er du betenkt over at produksjonselskapet kommer til å ha lagret filmene, og intervjuene av deg i uoverskuelig framtid?
Vanskelig å vite hva som skjer med arkivet i det lange løp?!
Vis hele sitatet...
Vel, den problemstillingen er jo noe av det som gjør en slik produksjon veldig vanskelig. De er for det første veldig flinke til å bygge opp tillit, og man får jo et tillitsforhold til dem. Såklart - det kan de jo velge å bryte om de skulle finne det for godt. Da bryter de dog også med alt av presseetiske regler, og det vil mer eller mindre bety slutten for Novemberfilm (produksjonsselskapet) om de skulle gjøre noe sånt.

For å si det slik, under innspillingen av episode 2 ble jeg i tvil på om kanskje noen i teamet der drev å matet informasjon videre til politiet. Viste seg senere at det ikke stemte da, så de er forsåvidt renvasket fra det nå, så skal ikke dvele for mye rundt det. Men da tok jeg noen ukers pause fra dem og tilbrakte litt tid nede i Litauen for å grave litt rundt å finne ut hva som hadde skjedd (alt dette vises i neste episode).

Deretter dro jeg hjem til Sverige, inviterte dem bort en tur og satt meg ned med dem og forklarte at tysting er noe både jeg og litauerne ikke er nevneverdig begeistret for. Selv er jeg ikke spesielt verken voldelig eller aggressiv. Men Kaunas (byen i Litauen) er den byen i Europa med høyest mordrate, så det er ikke så veldig vanskelig å få tak i folk som er mer voldelige enn meg selv... Så sånn sett føler jeg meg i grunnen ganske trygg