View Single Post
Sitat av infamous x Vis innlegg
Stolt av deg tom!!!! Alle kan skli ut av å til... Det skjer den beste...

Men det virker som om du egentli har veldig god kontroll på dette selv, og må få gjort det på din måte.

Men å dra på AN møte for og få noen til å sprekke, det er faktisk noe du burde tenke over, ikke bra... Virkelig ikke bra å faktisk sette egen rus forann det å kansje knekke /ødelegge et menneske som prøver å komme på riktig spor, men det er vell sånnet ballegrep minus får på deg..

Uansett tillykke med tiden frammover og hold meg oppdatert om mulig.
Vis hele sitatet...
Er man med på leken får man tåle steken. Så lenge personen er over 18 så kommer det jævlig langt ned på listen over ting som gjør meg til et dårlig menneske

Forøvrig en veldig interessant og tidløs problemstilling det der, som gang på gang har vært aktuell i min omgangskrets: Hvilket ansvar har voksne mennesker ovenfor andre voksne mennesker når det kommer til å tilby, mase på, foreslå, eksponere eller for den saks skyld bare spørre om en vet om droger? Er det situasjonsbetinget? Personbetinget? Absolutt?

Kognitiv dissonans har for lengst gjort meg fast bestemt på at voksne mennesker innehar det hele og fulle ansvaret for hva de putter i seg, avhengig eller ikke. Men uansett. At det ville fått meg et skritt nærmere helvete er det selvsagt ingen tvil om.

Tenkt på det har jeg uansett (selvsagt fra et egoistisk fremfor etisk/empatisk ståsted), og NA kan potensielt sett bidra med å få ut noen tanker i positiv retning, slik at de neste ukene går litt lettere og sånn. I negativ retning kan det ødelegge hele jævla livet mitt ved at jeg hooker opp med en eller annen stakkar som har roen her.

Problemet mitt er at jeg er jævlig bestemt og jævlig avhengig. Når jeg først har et svakt øyeblikk og taper kampen i hodet, da er det som om en sikring ryker. Det finnes faen ingen måte å få stanset meg på, eller overtalt meg til å endre mening, når jeg først i bare et millisek bestemmer meg for at "nå tar jeg faen litt smack." For å illustrere hvor ille det er kan jeg tilstå mine synder i helgen:
Lørdag hadde jeg et slikt øyeblikk, og nok en gang ble jet-pak saumfart etter muligheter, avtale ble laget og heroin ble anskaffet på andre siden av landet. Når jeg ringer viser det seg faen at hverken jet-pak, bring eller noen andre har mulighet til å fikse meg på dagen der jeg er. Men sikringen var allerede gått, så jeg - uten engang å spise frokost - hiver meg i bilen og legger ut på tilsvarende Bergen-Oslo. Godt utpå kvelden er jeg fremme i samme gamle dritthølet jeg kom fra, 5 minutter etter er jeg stein og god. Endte med å måtte fly tilbake. Så nå sitter jeg her, etter å ha reist 11 timer, dumpet bilen i hølet og brent av 3000 på fly og bensin,-. For å bare smake litt på den deilige røyken.

Endte med at jeg kjøpte for 500, røykte meg noen trekk, og byttet vekk for 350 etter å ha innsett at det var nok smack for denne gang. I dag har vel teknisk sett første dag der jeg ikke har et spor av opiater i kroppen, iom at subutex har en latterlig lang halveringstid. Og jeg føler meg faktisk helt fin. En ting som er fint med smack er at det ikke er slik at man ryker tilbake til start hver gang man røyker litt, og særlig siden jeg ikke tok noe mye så føler jeg egentlig at jeg fortsetter der jeg slapp. (Det er selvfølgelig noe av det som gjør det så jævlig enkelt å rettferdiggjøre starten på en relapse og.)
Sist endret av Tøffetom; 10. august 2015 kl. 21:41.