View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Har også flere i min krets som har opplevd omsorsvikt på forskjellige nivåer. Men, i det værste tilfellet var det foreldre som ikke skilte seg, men absolutt skulle gjort det.

Det er ikke alltid slik at det beste er å holde sammen, det kan bli vell så jævlig for barna hvis man ikke klarer å oppføre seg som voksne mennesker når man bor ilag og i tillegg tar ut shit på barna.

Ellers er jeg helt enig i at det er helt sykt å ikke ville ha noe med sin egen kid å gjøre. Alle burde absolutt ikke fått lov til å ha/lage barn.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt ening med deg, men foreldre kan være like skadelige for barna etter de er skilt også. Ta for eksempel, at foreldrene (og til dels besteforeldre) bruker barna som "ammunisjon" mot hverandre. Har en del personlig erfaring der.
Men den verste skaden her skjedde mens de var gift. Altså fadern banket modern, noen ganger nesten kverket henne (etter det hun har sagt). Modern er en halvt psykopat/sosiopat, som kan erte på seg stein (og fadern tydeligvis). Inne i blant dette var det to barn, der jeg er den eldste. Jeg spydde som en gris omtrent annenhver helg, på grunn av nervene/angst/frykt. Det meste av dette er borte. Den siste episoden har jeg husket hele livet. Men den ene andre episoden kom frem under en time med samtalebehandling. Der jeg husker jeg og min søster sto og skrek i vill panikk i hver vår seng. Jeg husker omtrent 1-2 episoder til, resten er borte. Jeg har vært igjennom over 6 år med samtaleterapi, uten denne hadde jeg ikke vært her. Har også hatt flere psykotiske eller psykoselignende episoder av dette.