View Single Post
Hej,

Ville bara dela min min historia kort för att se om det finns personer där ute med samma vanor som jag? Utan att att dra en lång livs story! Inte många som känner till mitt förflutna.

Jag startade oskyldigt som de flesta med hasch vid ca 20 års ålder, nu snackar vi 20 år sen. Jag och mina vänner gick igenom Rave eran med allt av droger som hörde därtill. Samtidigt arbetade jag hårt, har alltid arbetat hårt oavsett vilken situation i livet jag har befunnit mig i. Efter några år med "oskyligare" rus former så prövade jag Heroin. De flesta av min vänner fastnade för denna drog. Det som oxå skiljde mig från mina vänner i tillägg till att jobbat hårt hela tiden är att jag alltid haft en "inre spärr" som gjort att jag hela tiden på ngt sätt klarat att hålla tillbaka medans många av mina vänner gick ett steg längre och flera gick tyvärr bort. Som exempel så injicerade jag aldrig och höll mig hela tiden på gränsen till att inte få avtändnings symptomer. Jag klarade att balansera detta på ngt märkligt vis i alla år.. Det värsta av avtändning jag upplevt är kriblingar i benen så jag inte fått sova mens mina vänner blev ordentligt sjuka. Detta trots jag tatt Heroin eller Sub i perioder i veckovis i flera år.

Jag tog mig i kragen runt 25 och flyttade utomlands för att studera, fick tatt en master otroligt nog. Blev så klart fest droger i denna period men ingen heroin eller sub. När jag sen flyttade hem igen så var det mest fest droger i perioder vis sidan av jobb. När jag sen blev äldre runt 32 och träffade en tjej och fick barn och det var slut på ungkars livet så blev det mer sällan droger utan fokuserade på karriären. MEN som alla tidigare användare så ligger suget där i bakhuvudet.

Så de sista 10 åren har jag använt mig av Subutex som avslappnings drog i perioder. Men jag har bara haft tillgång till det i perioder och har även gått år utan och har då fokuserat på andra ting som jobb och träning. Men som alltid vänder jag tillbaka och tar sub i perioder tills jag "tröttnar" och känner att det inte ger mig ngt.

Så jag skulle vilja kalla mig en solklar periodare. Så nu är jag en medelålders man med ett normalt till synes ett perfekt liv med god jobb, familj, hus och allt man kan önska sig förutom en periodisk dålig ovana som har blivit en del av mig men som jag har accepterat. Har idag igen kontakt med rusmiljön eller gamla vänner vilket i sin tur leder till att jag har problem att få tag på det jag behöver men det är ju en annan sak. Det passar sig liksom inte för mig att springa runt på stan att jaga dessa piller, ser allt för straight ut

Undrar om det finns flera liknande story. Hade varit kul att höra er historia!

Mvh
Frigge