View Single Post
*****sammenslåing 202012070637
For akkurat en uke siden fortalte jeg en jente jeg kom i prat med her, som egentlig skulle komme å leke med meg, hvilken definerende veiskiller uken ville bringe.

Ville det vise seg umulig for en av familiene mine å gjenforenes?

Ville dette bli den fjerde gangen journalister i Norges ledende nyhetsmedier begynner arbeidet med en seriøs og veldokumentert sak - bare for å plutselig gjøre en massiv u-sving, glemme alt om saken, generell anstendighet og profesjonell integritet - og aldri forholde seg til meg igjen?

Hadde denne jenten noen skjulte kapasiteter? Guts over fear?

Vil det være mulig å dra de 5 årene med arbeid i land like før, heller enn like etter jul?

Det viser seg at jeg hadde truffet like nøyaktig som jeg fryktet - det som ble uttalt som en avtalt plan, var bare en dagdrøm. Plutselig vilje og evne til å realisere den forsvant like fort dagen før avreise, som den returnerte nærmest på minuttet etter at det var blitt praktisk umulig.

På den ene siden så er jo unge damer veldig trivelige, på den andre så fikser jeg ikke å forholde meg til mennesker som ikke en gang forstår sine mest fundamentale atferdsmønster. Og jeg er faktisk ikke interessert i å etablere nye brevvenner

Men med unntak av den forventede skuffelsen, viste samtlige indikatorer seg å ende opp i positiv favør. Ikke bare i henhold til predefinerte kriterier

Som en helg med noen fine mennesker. Faen ikke ledd så mye på mange år. Eller blitt så kraftig minnet om hvilken elendighet jeg nesten hadde glemt.

Etter å ha fått kjørt den siste testen og oppsummert teknologien og ambisjonene mine, lover jeg å hoste opp noen slagkraftige motvekter til «de onde» kreftene som definerer så mye av vårt påståtte velferdssystem. Du tenker gjerne at det er helt bak mål å snakke om ondskap, hat og diskriminering når norsk politikk diskuteres i 2020. Men det massive, systematiske og kunnskapsløse opplegget som ødelegger liv over hele bredden av de lavere sosioøkonomiske grupperingene, det er ingenting annet. Og ikke lur dere til å tro at «nå er det annerledes» enn når det var legning, farge eller heksekunst som ble møtt med ondskap , hat og vår kollektive historie sine mest skamfulle filosofier.

Faen så jeg gleder meg til å se dem som sitter å definerer samfunnets groveste overgrep i dag som «for individets beste» bli redusert til de små hitler-jævlene de egentlig er.
Sist endret av Tøffetom; 7. desember 2020 kl. 07:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.