View Single Post
Nå skjer det endelig noe, tror jeg. Helgen, ryktes det.

Faen så jeg håper dette her går i boks i år. Før jul. Husker jeg tenkte det samme julen 2017, herrgud hva trodde jeg skulle skje? Har jeg bare blitt flinkere til å lure meg selv?

Når dette her skjer, og jeg får kjørt den siste testen, da er faktisk den andre delen av livet mitt ferdig. Da kan jeg slå meg til ro med hva enn som måtte skje - om det så er ingenting. Om jeg ikke kommer noen vei da så var det aldri ment å skje.

Men det reddet uansett livet mitt, på et vis.

Psykologen min, hun nye mentaliseringsdamen, er helt fantastisk dyktig. Helt annet nivå på henne enn de andre 3, til tross for at jeg var strålende fornøyd med 2 av dem. Det er gøy og jeg klarer å se meg selv og mønstrene mine bedre og bedre for hver dag som går.

Begynner på urinprøver igjen denne uken - etter å ikke ha fått én eneste mistanke om rus ved kliniske vurderinger av LAR siden endt behandling. Hadde også helt rene prøver 24 uker før jeg ble overført til å hente metadonen på apotek (og derfor ikke fikk pisset på LAR). Masse styr med fastlege og LAR og AFR, bare for å starte opp igjen med kontroll. 3 ganger i uken må jeg ut i pandemien for å kontrolleres ifbm med medisknering - helt uten å noen gang ha brutt tillit eller generert skjellig grunn til mistanke. Er det ikke absurd? Ubetydelig for meg såklart, jeg pisser når jeg må jeg. Men er det ikke ganske bokstavlig talt diskriminering av folk på bakgrunn av helseproblematikk?

Er det helt alvorlig idiotisk å tenke at dette kunne blitt kjørt for domstolen i Haag, rent symbolsk? Ikke min sak. Men norske myndigheter sin praksis og lovene samt retningslinjene som regelrett anklager alle som har rusproblemer for å være skyldig selv når det motsatte er bevist, igjen og igjen, uten unntak?

Jeg må bli observert med kuken ute, en gang i uken, bare for å fortsette å få medisinene jeg er avhengig av for å ikke bruke gateamf(som jeg hadde for vane å skyte, jmfr sist sprekk).

Altså det er så direkte imot grunnleggende prinsipper om skyld, diskriminering og pasientrettigheter. Det kan ikke forsvares med annet enn «sånn er systemet».

Nå ble dette bare masse piss og whining. Det får gå, men har det egentlig veldig fint og driter egentlig hundre null i det der. Just sayin’

TILLEGG: Angående dette med 3 og 1 dag i uken - jeg må hente metadonen 2 ganger og pisse 1. Dette i tillegg til ukentlig psykologtime (som jeg jo digger). Men ja.

Dette må jeg gjøre, om jeg skal ha livsvikige medisiner. Fordi noen med samme type problematikk, men som er så syke at de ikke klarer grunnleggende funksjonalitet, er umulig å stole på.

Hva er forskjellen på dette og å innføre sjekk av kun folk fra saudi ved flyplassklntroller?

***obsdag 10:37

Vet jeg kommer til å misforstås her. Jeg snakker ikke om å kjøre noe sånt tull i menneskerettsdomstolen, det jeg mener er at det fundamentet til eksempelvis dette kontrollregimet jeg er underlagt, bør utfordres.

Jeg snakker om alle de usanne sannhetene som definerer grunnlaget for «ekspertene» sine regler og anbefalinger.


...hadde bare opplegget deres funket, da kunne jeg kanskje hatt forståelse for at det er som det er. Men når vi alle ser at ting overhodet ikke fungerer, da ser jeg ingen grunn til å akseptere den totalt motsatte tilnærmingen av «minste inngripen», som hele samfunnsmodellen vår liksom bygger på.
Sist endret av Tøffetom; 25. november 2020 kl. 10:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.