Tråd: Anonym?
View Single Post
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Med forbehold om at jeg kan ha glemt noe ettersom forumet har fylt 20 år, så mener jeg at det var 2 ganger hvor data har blitt utlevert.

Første gangen var etter at en bruker hadde lagt ut planer om å stjele fyrverkeri fra et bedrifts lager, hvor brukeren også nevnte at det var noe som ble gjort hvert år.
Andre gangen var saken hvor en bruker la ut informasjon om hvordan man kunne genere passord til WIFI-routerne til en ISP. Idiotselskap som brukte en forutsigbar algoritme og hele saken luktet av ansvarsforskyvning, men hva kan man gjøre.

En siste gang tilbød jeg meg å frivillig bistå i å avgjøre om en navngitt person var å finne i databasen i en sak etter at PST (mener jeg å huske) kontaktet meg, for å avgjøre om det var noe poeng for dem i å innhente rettslig ordre (som dem visstnok kunne få umiddelbart). Det var i slutten av Juli noen år tilbake. Jeg fant dog ikke noe ettersom de ikke var villige til å gi meg noe å ta utgangspunkt i.

Funksjonen "anonym" her er som andre har sagt anonym for utenforstående, men i databasen ligger fremdeles linken mot din normale bruker.
Sist endret av nso; 23. juli 2020 kl. 19:20.