View Single Post
Jeg er ikke imot piratkopiering, men forstår at den som bruker tid og ressurser på å utvikkle noe blir sint når noen får goden av produktet, uten at han får noe igjen.

Jeg tenker som så. Om du plutselig finner ut at "Oj, Jeg vil dra i slalåmbakken, men først må jeg få meg ski"..
Du drar inn i butikken, ser på prislappen og tenker "nei og nei, dette er for dyrt". Tar du likevell med deg skiene uten å betale har du stjålet. Drar du hjem og lager egene ski med inspirasjon fra de i butikken.. Tja, gratulerer, du har ski!

Drar du hjem uten å kjøpe skiene, uten å lage egne ski, men likevell ønsker å dra i slalåmbakken, kommer du til å kjøpe deg ski før eller siden siden du ønsker å gjøre dette.. Da tjener han som lagde skiene penger..

Likt er det om du trenger Microsoft Office pakken, om så bare for èn dag! Enten lager du et eget skriveprogram (da får du en fil som ingen kan åpne siden ingen har programmet), eller så må kjøpe programmet. Laster du ned programmet å lager det ene worddokumentet, så tapte faktisk Microsoft gutta en kunde. For i utgangspunktet skulle du aldri hatt muligheten til å lage filen uten å laste ned ulovlig..