View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sub-tropisk helhest når du sier farlig, hva type rusmidler var det du holdt på med?

Og til TS: siden jeg selv har erfaring hadde jeg ikke blitt sinna, hadde heller prøvd å forstått hva som fikk barnet min til å gjøre det. Hadde tolerert en sjelden røykings og psykedelika men hadde hatt strenge regler mot avhengighetsskapende og farlige midler, ex. speed, heroin etc.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så relevant hva jeg drev med eller hva av det foreldrene mine fant ut av, og selvom man ikke kan skylde på noe mildt som noe gateway drug til noe hardere så blir foreldre bekymret når barna begår lovbrudd. Det kan involvere barnevern, politi, gi bøter som igjen gir økonomiske problemer og gjeld, gi fengsel, fucke opp rulleblad og fremtidsmuligheter, jobbmuligheter osv. Det ER også sånn at nr man først er tilbøyelig til å prøve ett rusmiddel er man tilbøyelig til å prøve andre etterhvert også og foreldre har grunn til å tenke at det ikke er et bra miljø ungen dems henger i når rus er en fellesnevner. Det kan være helt harmløst at en 18 åring røyker joint på fest men det kan også bety at han er i et dårlig miljø som påvirker han til rusmisbruk som gir konsekvens av psykiske problemer, og kriminalitet. Foreldra kan ikke være sikre på hva som gjelder og alle gangene jeg var irritert for at mora mi satt våken i vinduet hver natt jeg kom sent hjem for å følge med på når jeg kom, hvordan tilstand jeg var i og spørre hva jeg hadde gjort så skjønner jeg det godt i dag som voksen selv.
Man ønsker ungene sine det beste selv med tough love.