View Single Post
Du sier egentlig det som sikkert mange andre ønsker å dele med resten av Norge på f.eks vg.no. Desverre orker jeg bare ikke å begi mg ut i kampen mot intolerante, trangsynte, og jo dette mener jeg 100%, uintelligente vesener som bare ser en stråmann og tar det for en selvfølge at individet har skylden.

Jeg tror dette er bevisst, jeg tror politikere spiller på dynamikken i befolkningen, nå er den dynamikken endret til å inneha atributter fra hverdagsrasisme, og flere blir de. Hvor kommer disse menneskene fra, hvorfor forstår de ikke at en svarting også har følelser og er ett menneske, ikke vet jeg men tror nesen dems forlengst har gjennomboret skylaget. (Kanskje global oppvarming har enda en faktor.)
Privilegerte bortskjemte rasshøl ville jeg beskrevet dem som, de skulle kjent hvordan det var å leve i Aleppo....

Dette er trist, jeg blir oppriktig talt lei meg og føler meg maktesløs mot hylekoret.

Se artikkelen fra i går "Når er vi/jeg Norsk nok"
Det kommer så tydelig frem at folk bare vil være ekle, det finnes sikkert nok av dem som bare enkelt fortalt er uintelligente og ikke kan bedre, men dette gjelder på langt nær alle.

Argumenter/påstander/opplevelser som:
Du er intelligent til å være fra afrika.
Folk vil ikke sitte ved siden av meg på bussen.
Folk kaller meg opp og forteller meg at jeg ikke hører hjemme her, og ingen bryter inn.
Jeg bærer turbanen min stolt, men folk sier ekle ting til meg.
Osv
Osv
Osv.

Det som faktisk den ene løken etter den andre ikke klarte å forstå ut av artikkelen at problemet for dem ikke var at folk lurte på hvor de kom ifra, men alle punktene over her. Stråmann much...

De som påstår at mennesker som blir stigmatisert bare er ute etter oppmerksomhet når de står frem med ett rop om hjelp, de synes og at disse menneskene burde skamme seg.
Jeg vil vel anta at alltid perfekte Ola Dunk hadde tatt imot ett drittliv med åpne armer "se på meg verden, jeg kan sulte ihjel uten å lyve, jeg plukker opp mine barns lemmer uten å tenke på en liten løgn, jeg er en stor mann/dame"

Dette tror jeg politikere spiller på, de bruker hverdagsrasismen til å samle støtte ettersom hvilken vei det blåser, se det litt som en Erdogan light taktikk.
Jeg er ikke overrasket om en folkeavstemming der vi dømmer andre til døden hadde fått flertall, folk er tøffe, ihvertfall bak tastaturet.

Kanskje noen faktisk skulle meldt udi for brudd på menneskerettighetene, en liten kronerulling for å redde de uskyldige som ikke har noen kjangs mot staten.
Sist endret av SinHazzard; 17. januar 2017 kl. 17:32. Grunn: leif