View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jaja klart det, alle som ikke er en bortskjemt hippie som digger å nave fordi de ikke gidder å søke på normale jobber er en sau *roll eyes og slow clap*

Alle syns jo det høres fetere ut å være pilot eller å tjene millies på å promotere noen produkter på sosiale medier mens man later som man er kul. Alle ville heller valgt astronaut fremfor clas ohlson eller personlig trener for kjendiser fremfor kontor, men sånn er ikke virkelighet. Livet handler om å skape et liv, og for å skape det må man ha penger. Nydelig hvordan du skryter av å snylte på nav fordi du var bortskjemt, jeg mener ikke noe bedre enn at du har en inspirerende jobb i dag som du har lidenskap for men started from the bortom osv meningen er at man skal jobbe seg opp for å få det sånn og ikke sitte å protestere på å jobbe og tro man er så dyrebar og spesiell så man skal ha spesialbehandling fra nav. Om ingen gadd å ta som de ikke brant lidenskapelig for så hadde ikke samfunnet eller verden gått rundt.
Vis hele sitatet...
Du min forvirra mann, du trenger en reality check.
En jobb er faktisk halve livet ditt, halve livet ditt må du bruke på å tjene til livets opphold, om du vil bruke halve livet ditt på noe trist så får det være din sak, jeg sier bare at hvis du har noe fungerende mellom ørene og faktisk bruker det så kan man nå veldig langt, mest sannsynlig hele veien, me. det er ikke gratis, det er ikke lett og det er ikke for hvemsomhelst, og siden du følte deg så truffet at du måtte kalle meg en bortskjemt hippie så regner jeg med at du er ikke hvemsomhelst, derfor du kan egentlig bare traske tilbake til flokken din. Du virker jo noe oppegående så du kan jo sikkert passe på at ingen i flokken blir spist av ulvene.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med mindre man har en handicap (fysisk eller psykisk) og har papir på det, så får man ikke være i fred og NAVe i vei. Det stilles krav til NAVere nå for tiden, hvordan omgikk du det? ADHD-diagnose? Hva med de som ikke har en diagnose?
Vis hele sitatet...
Nei, da hadde jeg ingen diagnose å lene meg på, Norge kan ikke nekte deg økonomisk hjelp og det var jeg veldig klar på ovenfor nav og jeg fikk 6000kr i livsopphold pr måned som skulle dekke kost og losj, den summen er en vits og et hån mot de som ikke gidder eller kan å gjøre noe annet enn nav, og det er dit skattepengene mine går nå, jeg har betalt mer i skatt de siste årene enn hvs jeg fikk av nav på den tia, så om jeg bruke nav som en steppingstone, so what? I payed for my nav stay og nu betaler æ for at den neste billige bomsen skal klare det samme som mæ. Og det kan være deg! Men da må du bruke litt mindre tid på å prøve og fornærme en vilt fremmed person, og heller bruke mer tid på å tenkte fremtid og hvordan du skal spille kortene dine fremover.

Mvh.
Bortskjemt Hippie.
Sist endret av Kjelldriver; 19. mai 2020 kl. 03:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.