View Single Post
Reinert med beine !
griped's Avatar
Trådstarter
819
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Som påpekt over er det reelle farer forbundet med dette. Det er ikke noe man burde drive med hvis det ikke foreligger konkrete medisinske årsaker som gjør at det er nødvendig. Det bør dessuten utføres av kompetent helsepersonell, ikke som et hobbyprosjekt i egen regi. Jeg tror en hvilken som helst lege vil fortelle deg det samme.

Foreslår at du leser litt her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Feedin...#Complications

Det omhandler bruk av nasogastric tube, men det vil i praksis gå ut på mye av det samme.
Vis hele sitatet...
Trur det er litt forskjell ved de behovene de bruker dette utstyret i helsevensenet enn jeg som har altid i orden mtp svelg og sånn. Jeg skal jo bare svelge slangen, som en hvilken som helst annen spagetti. Hvis jeg må ned i så tynne slange der blir som spagetti så tar det bare litt lengre tid å få pumpet ned maten. Og faren for at det tetter seg blir vesentlig større.

Sitat av trikker95 Vis innlegg
Å bygge en sterk og stor kropp krever lang tid med jevnlig trening og spise godt over en lang tidsperiode.

Denne mage-ideen din kan du bare legge fra deg med en gang. Det er ingen som kommer til å gjøre det med kroppen din for at du ønsker litt ekstra mat for å se bra ut.

Halvtime trening 3 ganger i uke er veldig lite hvis du har et stort ønske om å legge på deg muskler. Det er ikke lett å bygge kropp... Det krever fullt fokus på det, og du må ofte prioritere bort andre ting.

Å spise seg opp er langt vanskeligere enn å slanke seg, og du ser jo hvordan folk sliter med det.
Det å få i seg nok næring gjennom dagen blir en liten "jobb" som du må tilrettelegg for.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som skal gjøre noe som helst. Jeg skal fylle opp patronen, svelge slangen, og holde inne en knapp til innholdet er pumpet ned. Så drar jeg bare ut igjen slangen.

Det er på en måte det jeg litt vil motbevise. At man kan bygge bra kropp uten å legge så mye ressurser i det.

Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Jeg merker stor forskjell på matlysten når jeg trenger og ikke trener. Når jeg trener fem ganger i uken à 1,5 time er jeg veldig sulten hele tiden. For meg virker det som om du har for liten matlyst til å gå opp i vekt. Tren mer, få mer matlyst, spis mer og dermed gå opp i vekt. Virker som om du tar bodybuilding rimelig seriøst ettersom du vurderer å tvangsfore deg selv. Mitt tips er å heller bruke den dedikasjonen til å trene fem timer ekstra i uken. Slik legger du på deg mer muskler også; du ønsker jo ikke å bare bli mer tjukk.
Vis hele sitatet...
Hvis/når jeg har lagt på meg ca 5kg til med muskelmasse så er jeg fornøyd fysikken. Likevel så vil jeg gjerne fortsette å bruke tvangsforingsapparatet hvis det er praktisk, og jeg føler det virker som det skal.

Sitat av PurFaen Vis innlegg
Jeg bulker for øyeblikket, er nå 175 høy og ligger på rundt 97 kilo skal opp til 100 før jeg begynner å deffe til sommeren.
Hvis jeg vil, kan jeg legge på meg 5-6 kilo i mnd, men det er ikke vits, bare masse fett å få bort...
Kostholdet ditt er helt på trynet, raske karbo,lite protein,feil fett, mye salt, sikkert mye sukker..
les deg opp på ernæring, jeg lever på biff,laks,kylling,ris,havregryn og alaskens grønnsaker, sunn kost, men klarer forsatt å gå opp det jeg vil, passer bare på å ligge i overskudd, ca 3500 kalorier for øyeblikket.
protein mengden er og viktig, prøv å ligg på 250 g om dagen ca, og kanskje ikke 3 ganger med trening i uken er nok for å legge på deg muskler lenger?
Vis hele sitatet...
Jøss, mulig det hadde virket. Men det ville medført mye "hat" og tvangsspising som jeg har funnet ut jeg er dårlig på. Derfor jeg tenker å prøve denne snarveien.

Da kan jeg blande alle disse sunne matvarene og bare pumpet det rett ned. uten noe stress.

Men, dette er bare en ide. Jeg har bestillt slangen så den er på vei. Tar som regel en stund fra kina. Men når jeg får den så skal jeg bare teste å svelge den noen ganger. Det er nok det største ankepunktet, så tiden vil vise.