View Single Post
Trådstarter
99
Sitat av BjornTore Vis innlegg
Dette der jo rett så smart ut. Tenker at trykkføleren like gjerne kan kobles inn på slangen langt nede. Da kan en muligens droppe den trådløse overføringa.
Vis hele sitatet...

Den der lille dibbedutt var en god løsning, ser jeg nå, når jeg også ser at flere trykk baserte følere egentlig er følere som fungerer som variable motstandere. Noen typer er strømbaserte, med tilførsel av spenning +5V og den variable strømmen er målet for variasjoner i trykket. Siden jeg har en Arduino Nano-USB til overs, er det bare trykkføleren, Arduinoen som nivå avleser, levert til enn PC som gjenstår. Skal se videre på denne løsningen. Takk .

Glemte; trykkføleren settes opp i "enden" av vanntilførselsslangen, i boligen, og som tidligere diskutert. Trådløst overføring fra brønnen er dermed ikke lengre nødvendig. Tenker meg at 1/3 del av vannfallhøyden er på slett mark, så det blir feil å beregne trykket inn i boligen, uten å ta frafall av disse meterene.
Sist endret av roof55; 22. desember 2015 kl. 12:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.