View Single Post
Trådstarter
11
Det ble sånn da jeg bestilte Telenor, Da jeg hadde NextGentel hadde jeg en 20 mbs linje, selv om linjen min bare tåler 13,7 mbs.
så det ble en overbelastning men jeg hadde ingen svingninger(opp og nedd på downloading/upploading) men, så fort jeg fikk Telenor satte di meg opp til en 16 mbs linje som faktisk burde være bedre grunnet linjeavstanden fra stasjonen som er lengre en andres( ganske lang... ikke bare 1 km for å si det sånn) har ingen problem med ping (fra 7 - 20) da jeg spiller WOW har jeg mellom 30 - 40 ms. som da jeg hadde før...
Men så fort noen logger inn på det trådløse nettet og belaster det, selvom det er lite( 10kb - 100kb) så fungerer ikke kablet i det hele tatt...
Nå har jeg en kompis over og når han setter på en download som ligger på en 100kb - 200kb selvom den skulle klart 1,6mbs fungerer ikke kablet...
Når jeg prøver å laste inn feks. facbook med kablet, får jeg bare "unable to connect" total blokkering av nett...
virker nesten som at trådløst tar helt over når det blir tatt i bruk, er det no feil med modemet??? eller kan det være bare en innstilling jeg har trykket feil på???

Har bestilt nytt modem, kan jo alltids være en fabrikk feil!!! men man vet jo aldri...

PLEASE!!
ER DET NOEN SOM KANSKJE HAR NOEN TIPS SOM KANSKJE KAN FUNKE???