View Single Post
Vil ikke virke som noe moralens vokter eller noe slikt, men mitt bruk av benzo startet med en sobril i tenårene og det utviklet seg sakte men sikkert til et helvete å bare eskalere og eskalerte.

Benzoavhengighet kan fort utvikle seg til et mareritt fra helvete uten like. Og da snakker jeg selvmordstanker og planer daglig for min egen del. Jeg misbrukte rivotril i ca.10 år før jeg bestemte meg for at nok er nok og gikk cold turkey.

Sluttet i desember men sliter fortsatt noe jævlig med abstinensene og ligger faktisk i sengen på en avrusning klinikk nå og får ikke sove mens jeg skriver og har vært her i over tre måneder. Abstinensene er likefullt der og sliter enda.

Har aldri hørt om noen solskinnshistorie vedrørende benzo. Om det heter valium, xanor eller rivotril har ingenting å si, fordi toleransen vil øke og du vil sakte men sikkert miste euforien du opplevde i starten.

Etter jeg sluttet ble jeg så jævlig syk av abstinenser at jeg klarte ikke å holde kaffekoppen uten å søle, selv om den bare var halvfull.

Måtte oppsøke min fastlege som deretter henviste meg til psykolog, og så ble jeg sendt på rehab og har vært her lenge.

Har prøvd mange rusmidler: Heroin, cola, speed, Oxycontin etc. men benzo har uten tvil vært det aller verste rusmidlet for min del mtp. varigheten.

Jeg kunne spise 12 blåvalium og 4 rivotril men det eneste jeg følte var likegyldighet og følelsesmessig flat.

Benzo funker veldig bra i korte perioder. F.eks hvis noe traumatisk i livet ditt har hendt.

Det kan hende at innlegget ble litt rotete og det kan nok skyldes at hodet er trykt full av c-preparater og Lyrica.

Glemte å skrive kondolerer så mye at broren din er gått bort. Er veldig forståelsesfull at valium kan være hjelpsomt i en slik tung periode.

Ønsker deg god bedring. Hilsen en som også har slitt med dødsfall av nære personer og fortsatt gjør det.
Sist endret av Noisediary; 10. juli 2019 kl. 00:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.