View Single Post
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Du har jo gitt de vilje, og det skal etter sigende dreier seg om avdøde mennesker, så da bør de jo inneha noe av de samme egenskapene som de menneskene de en gang var? Og dersom de ønsker å få kontakt med noe på "denne siden", er det naturlig å anta at disse såkalt spøkelsene, ikke er selektive på en måte som ikke gagner dem selv.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri noensinne sett et spøkelse. Jeg har aldri noensinne møtt noen som har sett et spøkelse og jeg har aldri noensinne lest noe noensinne som henger på greip om at spøkelser skal finnes.

Jeg har dermed ingen kunnskap om spøkelser, og har dermed ikke noe som helst grunnlag for å komme med antagelser om at det er merkelig om de viser seg for mennesker med kasettspiller som sitter alene i hus, imens forskere med skikkelig utstyr ikke klarer å finne dem.

Hvis du derimot besitter kunnskap om spøkelser jeg ikke gjør tar jeg selvfølgelig gjerne imot kilder og henvisninger.


Skjønner du nå hvor jeg vil henn? Det er nemlig stor forskjell fra å påpeke at et motargument ikke henger på greip, og til å være uenig i konklusjonen. Poenget med 'de hadde åpenbart ikke lyst'-kommmentaren var for å sette på spissen hvordan mot-argumentet med hvorfor forskere ikke finner dem under andre test-betingelser er avhengig av antagelser om hvordan disse angivelige spøkelsene skal oppføre seg. Dermed er det ikke et holdbart motargument.
Sist endret av DumDiDum; 9. august 2013 kl. 15:12.