View Single Post
Såpekoker av rang
363
Jeg har vært kjempeskeptisk i alle år, men aldri avskrevet noen som sprø når de uttaler seg om det,
fordi jeg gjerne vil tro på det de sier. Det har alltid fascinert meg.

Til poenget, jeg opplevde lignende hendelser som trådstarter beskriver for et par år siden, mens
jeg var på besøk hos en tidligere kollega, som alltid har påstått at merkelige ting skjedde
i huset hennes. Jeg var der av andre grunner enn å observere slikt -- jeg tenkte ikke på det en gang.
Jeg sitter og hjelper til og viser henne litt basic musikkproduksjon på PC'en, når en gammel
radio plutselig skrur seg på på kjøkkenet. Jeg husker ikke helt hva typen heter, men det er en slik
med et stort "vindu" foran, der man ser en styringsnål og alle frekvensene. Nålen gikk helt amok, frem og tilbake, men det var ikke noe lyd fra høyttaleren, da denne var ødelagt.

Alle lysene i stuen slo seg av (fysisk, via brytere, samtidig), og veden som var stablet i peisen
tok brått fyr helt av seg selv.
Jeg ble helt satt ut, mens min kollega sa "Åh, det er bare <et eller annet mannsnavn>."
Så ble jeg bare sittende foran peisen og se på flammene i en 10 minutters tid, uten å ha noe
spesielt vettugt å si. Lysene kom på igjen etter en kort stund, og hun lot veden brenne ut mens
hun snakket litt om andre, merkelige ting som hadde skjedd i huset tidligere.

Jeg har litt problemer med å ta ordet "spøkelse" i min munn, men har ingen formening
om hva som faktisk skjedde den kvelden der. Forblir et mysterium så lenge jeg lever, I guess.
Sist endret av monoid; 1. august 2011 kl. 21:38.