View Single Post
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Gode poenger Sky. Det er som sagt ingen helt klare skiller som deler miljøer og grupper fra hverandre, for i bunn og grunn er det jo kun snakk om enkeltindivider og deres forhold til andre enkeltindivider.

Men jeg definerer nå ihvertfal et rusmiljø som en relativt stor krets bestående av folk som egentlig ikke har noe annet til felles enn at de ruser seg sammen og tjener/taper penger på hverandre. Innenfor slike miljøer vil det selvfølgelig finnes mindre grupper som har mer lojalitet overfor hverandre enn resten, men de er fortsatt en del av dette rusmiljøet.

Jeg kjenner fremdeles masse folk innefor slike miljøer, men jeg har ingen kontakt med dem lengre, og derfor er jeg heller ikke et "medlem" eller en person som regnes med i slike sammenhenger. Vanlige omgangskretser med folk som ruser seg er så klart ikke å anse som et rusmiljø i og med at (nesten) alle mennesker ruser seg på et eller annet vis, forskjellen kommer som sagt når rusmidler er hele drivkraften i miljøet, og pusherne er de sosialt dominerende karakterene.
Sist endret av mentalmelt; 16. januar 2008 kl. 23:55.