Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Joa. Jeg ser hva du skriver. Jeg sier pass når det gjelder DMT - dimensjoner og dens entetier (da jeg aldri har opplevd det og ikke har noen personlig mening). Det er ikke mitt poeng å forsvare at DMT-elves er ekte beings i et annet univers. Mitt poeng er at den psykedeliske opplevelsen ikke BARE er et resultat av endret hjernekjemi - og at den derfor er uten legitimitet til "virkeligheten"

Hva jeg prøver å påpeke er at man under påvirkning av psykedelika er mere sensitiv. Man føler energier lettere enn når man ikke er under påvirkning. Jeg mener derfor at man under påvirkning av psykedelika kan få tilgang til dype sannheter (ikke alltid ren innbilning grunnet endret hjernekjemi). Jeg mener man kan sense ting man normalt ikke senser. Ting som er virkelig. Dette er ikke bare fordi hjernekjemien er endret og at inbilder seg ting og tang. Det er fordi man er mere sensitiv på virkeligheten slik den er.

Personlig tror jeg at dyp meditasjon over den sanne opplevde virkelighet er lettere å stole på enn psykedelika (da man alltid kan være i tvil om ekteheten når opplevelsen kommer etter inntak av psykedelika). Når dette er sagt er jeg personlig overbevist om at mye av det jeg føler (som jeg ikke senser ved normal bevistthet) er energier som er utenfor meg selv og som jeg bare er mere sensitiv på enn til vanlig.