View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg

Og jo mer du kjører noia på ting i synsfeltet ditt, jo mer legger du merke til det. Utrolig hvor mye man kan gå glipp av når man ikke tenker over ting.
Vis hele sitatet...
Må si meg helt enig her. Nesen sitter jo egentlig midt i synsfeltet hele tiden, men hjernen filtrerer den bort da den ikke anser å se denne som noe viktig i lengden.

Med tanke på at du opplevde å ha tracers før du prøvde noen som helst form for psykedlika, men ble mer bevisst på hva tracerene var i ettertid å ha prøvd psykedlika, så er det nok ingen fare for at du har pådratt deg HPPD eller tilsvarende tilstand. Men man kan jo aldri være helt sikker, så jeg vil anbefale deg å følge ditt eget råd og oppsøke lege hvis det blir noe verre.

Jeg har selv opplevd å se hallusinasjoner og formkonstanter (arketypiske geometriske hallusinasjoner) som periferal og direkte drifiting (https://psychonautwiki.org/wiki/Drifting) og symmetrisk teksturrepetisjon, før jeg i det hele tatt forsøkte psykedelika for første gang, men ble selvfølgelig mer bevisst på det etter å ha prøvd flein et par ganger.