View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Man bygger opp toleranse fort, slik som med LSD. Bare en dag etterpå ville du ha en høy toleranse som gjør at man må opp i høyere dosering for å få samme effekt som sist.
Man må vente helst en uke eller mer for å komme til normalen igjen.

Å trippe er en heftig opplevelse og jeg kunne ikke tenke meg noen som vil kaste seg ut i det med en gang igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg har tørket og frosset en del flein. Har tatt det noen få ganger nå. Har lang erfaring fra buddhistisk meditasjon - daglig i mer enn 25 år - type mindfulness / her og nå / åpne opp / slippe tak i tanker - forestillinger - ego osv... Har på forhånd sittet og meditert et par timer før jeg har inntatt flein. Første gang tok jeg 0,8 g tørket sopp / andre gang 1 g / tredje gang 1,25 g. Det gikk måneder mellom hver av disse gangene. Trippene har nok vært ganske lette iom at mengdene har vært små. Nå er det bare 10 dager siden siste gang med 1,25 g og har lyst å prøve 1,5 g. Planen er jo å gradvis øke dosene for å observere hva som skjer. Hittil har det vært udelt positive og fine erfaringer. Første halvtime / time har jeg kjent meg rusa / også en del endring av visuelle inntrykk. Men de påfølgende timene etter dette, har jeg hatt fantastiske opplevelser av nærvær / åpenhet / klarhet / enhet med omgivelsene. Veldig like erfaringer som man f eks gjør etter en ukes meditasjons-retreat med sitting mange timer pr dag.

Har delvis gjort det sammen med kompiser som ikke mediterer og det har vært tydelig forskjell i våre opplevelser. Jeg har hatt en mye sterkere og annerledes virkning. Mulig at det å gå inn i dette fra meditasjonen hvor man er ganske klar / åpen / nærværende osv gjør at trippen arter seg annerledes?
Sist endret av Dodecha; 16. juli 2018 kl. 07:58.