View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, på ingen måte. Men du skreiv samtidig at du ikkje fann venner før du begynte med idrett. Og min kommentar er at det gjerne vil avhenge av folk sin motivasjon for å studere faget.
Vis hele sitatet...
Da får jeg inntrykk av at du skrev noe bare for å skrive noe. Ser ikke helt hva en slik kommentar skal bidra med?

For å gi noen andre konkrete råd fra en som selv kastet bort mye av studietiden sin alene:

- Gå ikke med headsett på skolen/campus, snakk med folk!
- Prøv å kom deg inn i kollokviegrupper
- Inviter selv med folk på kino etc - vær entusiastisk. Så skal du se at du selv blir invitert til ting.
- Les: How to get friends and innfluence people. Mulig den beste boken jeg noen gang har lest.
- Prøv tinder? Får du deg en dame så har ihvertfall mange av dem et godt sosialt nettverk du kan bli med på.
- Snakk med de i klassen etc som er veldig sosiale og utadvendte, de er fine å bli venner med. Jeg ble kjent med en hypersosial fyr første dag på studiet - så jeg fikk masse venner gjennom ham.
- By på deg selv, sjenerte mennesker er det veldig få som orker å ta tak i, de har nok med å passe på seg sjæl, det er ingen som skylder deg en utstrakt hånd.

Jeg har også fått med meg at det faktisk finnes "dating apper" for vennskap. Jeg ser for meg at det faktisk kan fungere da du kan møte folk i nærheten med samme interesser. Jeg ville ikke nølt med å tatt noe slik i bruk om jeg skulle vært i samme situasjon som jeg var i for 7 år siden.
Sist endret av SkyMarshal; 2. april 2018 kl. 10:29.