View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Poenget er ikke om man har gjort noe kriminelt eller ikke imo. Politiet har ikke lov til å rive ned brakka og ødelegge ting når de kommer på razzia.
De skal ikke stoppe folk på gata for at de "ser mistenkelig ut". Vi lever ikke i en politistat.

Jeg har en sterk avsky mot bøller. Desverre ser det ofte ut som at sånne personer er overrepresentert i politiyrket.
Vis hele sitatet...
Har fulgt med på Cops på TV i sikkert 20 år - og det at politiet stopper "mistenkelige" personer resulterer jo nesten alltid i pågripelser.

Henger man uten for Oslo S hele dagen, går i klær som skiller seg ut, eller bare oppfører seg som en som har noe å skjule...ja da legger jo politiet merke til deg.

Jeg har vært borte i politiet i mange mange år nå, først i en lang perioder med de vennene jeg gikk med - så i mange år i jobb sammenheng. Det har da vært politi i mange ulike byer på øst og vestlandet. Og kun en gang har jeg reagert på oppførselen til en av politifolkene under en razzia jeg var med på.

Men, har vært med på flere væpna razziaer og der går det jo hardere for seg. Jeg har da vært med i andre bølge som går inn, etter gutta med våpen har sikret stedet. Og i slike aksjoner ødelegges det jo mer enn til vanlig. Dører går, er det trangt i leiligheten kan jo ting bli ødelagt, kanskje type skapdører osv blir ødelagt, for folk gjemmer seg jo på alle mulige steder - da politiet pøser på med folk for å få kontroll - da gjerne over folk man mistenker har våpen, eller har vært dømt for vold, knivstikking, skyting osv.

Som i alle yrker, befolkningen generelt osv - finnes det jo alltid "dårlige epler" og det er jo disse man ofte hører om. Hvem gidder vel å skrive f.eks her på forumet at "jøss i dag møtte jeg en hyggelig politibetjent på gata som spurte hvordan det gikk med meg.." eller de gjennomførte en helt legitim ransaking av leiligheten min siden jeg driver med omsetning av narkotika, og de var meget forsiktige, og høflige og derfor en helt ok ransaking...jeg ble behandlet med respekt.

Og så handler det jo om hvordan du selv er når du kommer i en slik situasjon. Bruker du stygt språk, er generelt ufordragelig mot politiet, prøver å motarbeide dem osv - ja da blir jo de også mer på samme nivå.
I de razziaene jeg har vært med på har jeg jo sett det meste.

Noen er faktisk nokså hyggelige, til og med situasjonen kommer brått på. Da er det ikke utenkelig at du kan da en kaffekopp uten håndjern under ransakingen. Ofte var jo dette folk som hadde vært med på slikt før. Greit, de satt ikke akkurat å sa at "ja du finner en kilo kokain i tredje skuff på badet"

Så hadde vi de som gikk helt bananas og de ble jo lagt i jern, også noen ganger fjernet fra stedet før ransakingen begynte.

Oppfører seg som en idiot, så blir man jo også behandlet deretter.

Siden du til stadig tydeligvis opplever "brutale" politifolk så prøv å oppfør deg så hyggelig som du bare kan. Trenger ikke å gi dem informasjon som "ja hasjen ligger under sofa puten", men svar på det det ikke er noe fare å svare på, ikke bruk stygge ord, kjeft på dem osv, og se hvordan det går da. Trolig en helt annen opplevelse.