View Single Post
Sitat av topdogg Vis innlegg
At politiet gjør jobben sin er helt greit, og som du sier er dessverre cannabis ulovlig enn så lenge. Betyr det at politiet trenger å oppføre seg som bøller overfor alle de mistenker å ha vært borti cannabis? Er det greit at politimenn kommer og banker ned dører, knuser ting og kanskje raserer folks bopel på grunn av et ulovlig stoff, eller kunne de kanskje oppført seg litt mer menneskelig? Det er ikke sånn at alle som røyker cannabis er tunge kriminelle eller på noen måte farlige mennesker.
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet mistenkte nok muligens politiet at ts holdt på med noe mer en bare bruk, siden han i innlegget sier dumt nok han har gjemt bort flere hundre gram. Jeg bor også i Trondheim, og min erfaring er at politiet ikke ville gjort såpass med noen de bare mistenker for bruk, med mindre de har ekstremt lite å gjøre. Personer de mistenker driver med omsetning kan de derimot gå sterkt i mot. Noe lignende hendte med en bekjent. Jeg tror ikke de fleste politi folk har så mye i mot brukere, men dealere slår de hardt ned på.