View Single Post
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
"Hva du måtte mene om den menneskelige natur og etikk er helt enkelt ikke relevant for problemstillingen."

Og dermed gjorde du vell ditt eget innlegg urelevant, da det var en uredning om hva min og alle andre menneskers natur og etikk er.
Vis hele sitatet...
Nope.
Spørsmålet til trådstarter omhandlet hvilke aktører i Norge som bryter korrupsjonslovgivningen, for det er nokså opplagt at det er det som menes med spørsmålet. Leser du innlegget ser du at det er den eneste rimelige tolkningen. Hva du mener om den menneskelige natur er ikke relevant for hvem som bryter norsk lov. Det sier seg selv.

Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Du trekker frem relgiøse aspekter uten att jeg helt ser hvorfor all den tid det er svært få veldig relgiøse mennesker i Norge.
Og jeg må si du selv kommer med temmelige bombastiske annklager, når dette var ett av ankepunktene din mot meg.
Vis hele sitatet...
Alle betyr alle, ikke "de fleste" eller "noen". Du påstår at alle mennesker er korrupte og du følger det opp. Men settet av alle mennesker omfatter også religiøse asketer. Selv om disse utgjør en liten minoritet, så er de fortsatt omfattet av påstanden din. Ergo fremla jeg et trivielt moteksempel på din påstand om at alle mennesker er korrupte, også i den etter mitt syn totalt urimelige tolkningen hvor du sidestiller potensielle og utførte handlinger.
Sist endret av Myoxocephalus; 17. februar 2018 kl. 11:08.