View Single Post
Sitat av Sadhana Vis innlegg
Jeg mener det er viktig å ta det hele med knusende ro.
Det er ikke sikkert Corona viruset er noe å bekymre seg nevneverdig for.
Størst sannsynlig har myndighetene satt igang en snøball som har blitt såpass stor at den ruller videre og videre.

Når man ser på dødelighet iforhold til vanlig influensa så står det ikke veldig sterkt. Dem forteller at spredningsfaren er høyere, men de tiltak som er satt igang er mildt sagt hysteriske.

For å tenke litt alternativt, så har det ikke vært særlig mye som har skjedd etter 2.verdenskrig. Og for å få teste ut hvordan samfunnet vil reagere og håndteres ved en evt. krise så var det kanskje på tide å sette igang en prøveperiode.

For å snakke personlig så er jeg under høy risikogruppen iforhold til dødelighet, da jeg har vesentlig svekket immunforsvar, men jeg har ikke brukt mange kalorier på corona, og mener at det er godt begrunnet.

Dette hysteriet er såpass drøyt at jeg selektivt leser nyheter, og har redusert mengden med 70%, samt at jeg ikke gidder se på nyhetene på TV mer.

Er man litt reflektert så innser man at det er ikke så jævlig som mediene prøver å få det til. Det er rett og slett masse hysteri og galskap på høyeste nivå.

Når det er sagt så passer jeg på avstand og renslighet nå som corona viruset herjer. Fordi det er logisk.

Men vær så snill folkens, ikke mist nattesøvn og helst ikke bruk 1 kalori på dette hysteriet. Holdt avstand og vask hender, så vil dette gå bra.

Det er definitivt ikke noe "svartedauden"

Ha en strålende kveld, ta vare på hverandre, men ikke la dere bli helt hjernevasket av media
Vis hele sitatet...

Tja det kommer vel an på hvem du snakker med. Snakker du med italienere så vil de nok si at det er svært alvorlig og det er all grunn til å forsøke å gjøre dramatiske grep for å være i forkant.

Svenskene skulle være helt easy going og få flokkimmunitet raskest mulig. Men de også har delvis snudd og har strammet inn. Og kanskje kommer det nye tiltak der om dødstallene fortsetter å stige raskt.

England skulle også gå for flokkimmunitet men endret strategi. Og korona var jo ikke noe amerikanere trengte å tenke på i det hele tatt ifølge Trump. Trump'n hadde kontroll og det ville ikke bli alvorlige koronatilstander i USA ifølge ham. Jeg vet ikke, ring et helt random New York telefonnummer og spør hva de tenker om korona og hvor alvorlig det er og om det kun er hysteri rundt korona eller om det kan være smart å faktisk forsøke å få flest mulig til å holde seg hjemme.