View Single Post
Hei Gelemannen

Synes det er bra du prøver å finne flein. Jeg skjønner du ønsker sterkt å finne riktig sopp. Bra du kaster dem som er bom..

Ikke gi opp, det er nå det er sesong (mot slutten av "peak" for sesongen her på Oslos breddegrader.)

Når du "skjønner" fleinen så blir det lett og du kommer ikke lenger til å være i tvil. Det er så mange kjennetegn og forskjellige aspekter ved soppen som ikke er så lett å forklare online i tekst. Hadde vært så uendelig letter om man bare kunne vist i "virkeligheten"

Det rare med fargen på soppen er at hatten er slimete og brun i fuktig vær, men på en fyldig måte, som deilige kvinnelepper bare brunt og slimete og litt "sticky"

I tørt vær vil den derimot være eggeskallgul og ganske "fast" i formen, under hatten kan du ofte se de sorte sporene som har svertet øverste del av stilken rett under hatten...mens stilken ofte er litt krøkete som en fjellbjørk på den nederste delen...

les mer på nettet, seg mange bilder og sjekk ut norshroom..

Synes ikke du skal gi opp, nå som du veit hvordan den IKKE ser ut...

thumbs up for innsats, close but no cigar. Fortsett å poste bilder men ta bildene litt mere ovenfra og i bedre lys, så skal jeg hjelpe deg når jeg er online

peace out bro/ziz and keep going. Ikke gi opp

fred og gode vibes fra utidetfri
Sist endret av utidetfri; 4. oktober 2013 kl. 21:44.