View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva land er det som systematisk har krenka naboland sine grenser i Europa dei siste tredve åra? Tsjetsjenia, Georgia, Ukraina, til dels Moldova.

Kvifor skal Putin få diktere alliansar mellom land? Og er det nokon grunn til å tru på Putin sine krav? At det verkeleg er stopp der, og at han ikkje vil prøve å invadere Georgia? Ei uke før invasjonen benekta han jo at invasjon i heile teke var plausibelt utfall. I ettertid har vi sett at amerikansk etteretning var meir eller mindre 100% korrekt...
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sagt at han skal få det, jeg sier at det er forståelige grunner til at det skjer. Nei det er ikke riktig at han skal få diktere.

Vi blander oss veldig inn, og dikterer med militære virkemiddel hvem som skal være i det politiske førersetet land vi også, som ikke er naboer engang. Irag, Syria osv.. Og vi gjør det samme som Russerne, vi bruker også løyner til å rettferdiggjøre våre handlinger.

Jeg føler at demonisering av Russland blir så hyklerisk.. Ja dette er den aktuelle krigen nå, men la oss ikke glemme fortiden og vår innflytelse til hvorfor vi er der vi er nå.