View Single Post
Hvilken: Bear av Marian Engel

Hva: Historien begynner med at Lou, en ensom biblotekar fra en større by i Canada, blir sent til skogene ved Ontario for å kartlegge et dødsbo instituttet hun jobber ved har arvet. Nå har det seg slik at en bjørn bor på øya som dette huset ligger på. Lou utvikler etterhvert et ganske spesielt forhold til denne bjørnen og det hele blir en het sommerflørt, for hennes del. Vi snakker bear-on-girl action.

Hvorfor: Jeg har lenge sett boken bli delt fram og tilbake over internett(eksempel) og måtte selvfølgelig ta del i dette evnetyret.

Hvordan: Ganske bra greier faktisk.
"Bear: come for the animal sex scenes, stay for the commentary on loneliness and communication.“ - Karen

---------------------------------------------------

Hvilken: Snow Crash av Neal Stephenson

Hva: I en ikke altfor fjern framtid har regjeringen kollapset og verden er i en anarkistisk/libertansk tilstand. Politet og militæret er nå private selskaper, det mektigste selskapet i verden er en pizza-kjede, grupper kan erklære krig mot enkeltmennesker, og du kan være statsborger i en hotell-kjede.

Hiro Protagonist(come on, det er navnet hans) er en kjent, sverdfektende, hacker i Metaverse, et matrix-lignende datasystem. Til daglig lever han av å levere pizza for mafiaen. Når et datavirus sprer seg fra Metaverse og smitter mennesker i den virkelige verden tar Hiro på seg jobben med å redde menneskeheten.

Hvorfor: Fikk den anbefalt av en kompis jeg stoler på når det kommer til kul fiction.

Hvordan: Det her er top notch shit. At boken også er 25år gammel er helt utrolig for ideene, techen og universet som er skapt her holder seg latterlig bra.

Virkelig, virkelig, utrolig bra lesing. Ultimat cyberpunk.
Altså, jeg synes synd på alle som ikke har lest denne. Så om du ikke har gjort det er det bare å sette i gang.

Ser at amazon driver med pre-prod for en serie, krysser fingre og tær!