View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At politiet kommer på døren av noe slikt tror jeg altså ingenting. Men jeg tror gjerne at de kan finne på og registrere ting slik som grolamper, kullfilter osv ... kanskje strømleverandøren leverer inn informasjon om veldig høyt strømforbruk osv. Det er jo mange små ting som kan gjøre en rimelig sikker på hva som skjer, slik at de faktisk får grunn til å etteforske deg.

Med dagens databaser kan en enkelt holde kontroll på slikt. Og hvis de da kjører dette gjennom et statistisk program kan de regne ut probabiliteten for at du faktisk dyrker, forutsatt at de har modeller for dette. Det er ikke noe problem.

Uansett, ingen vits å bli paranoid over dette. Men med dagens datasystemer er det så lett å drive slik overvåking, med mindre det finnes spesifike personsvernhensyn som hindrer de fra å samle inn data slikt, så ser jeg ingenting for at de ikke skal gjøre det.

Og jeg vil ikke at politiet skal ha noe som helst på meg.
Vis hele sitatet...
Om strømforbruk og ledlys i en spesifikk bølgelengde blir lagret/rapportert inn til ett felles register så bør noen journalister begynne å grave!
Det ville vært en grov overtredelse av alt som heter personvern og privatliv.

Men joda, det finnes sitater hvor strømleverandører/politi sier de har fått info om strømforbruk. Men da snakker vi plantasjer i hele hus hvor strømforbruket plutselig øker såpass mye at det ikke har noen naturlig forklaring.
Men dette er på ingen måte vanlig praksis.

Jeg synes også sammenligningen er idiotiske. Kullfilter og vekstlys har ingenting med cannabis å gjøre i utgangspunktet.
Ett testkit (serr?) kan ikke sammenlignes, en bong kan ikke sammenlignes (selv om den er lovlig) og en cannabisplantasje kan ikke sammenlignes.