View Single Post
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Jeg er 99,9% sikker på at det vil fungere knirkefritt med ett så langt strekk av cat 6 kabel. Som elektrkker har jeg vært borti lengre strekk på flere bygninger der det har fungert helt fint. Kjør på, nettverkskabel er det billigste du kan kjøpe av kabel så å begynne å styre med fiber eller radio er menningsløst. Hva som fungerer i teori er forskjellig fra praksis, min erfaring er at 110-150 meter fungerer knirkefritt.
Vis hele sitatet...
Som elektriker funker det sikkert 100% siden det vil være spenning i kabelen, men at lange strekk fungerer i ett kontorlandskap betyr ikke at kvaliteten på signalet er god nok til å spille online eller benytte andre tjenester som krever lav responstid og lite pakketap som iptelefoni o.l.

Det er også nevnt at maksimum lengde på cat6 kabler ikke bør overstige 100 meter, dette er jo bare en grense som er satt hvor det ikke lenger kan forventes at kabelen leverer i henhold til spesifikasjonene.
Så skal du over 100 meter avhenger alt av kvalitet på kabel og sender/mottaker, noen kabler vil begynne å gi store pakketap allerede før 100 meter mens andre kan ha akseptabelt pakketap selv over 100 meter.

Dersom det er innenfor budsjettet så ville jeg valgt en skikkelig løsning som vidarlo skisserer dersom den skal være permanent, og snakker vi 10 år+ kan vi jo anta at hastighetene øker og TS sin egen infrastruktur kan bli en flaskehals.
Om forholdene tillater det er heller ikke radiolink en dårlig løsning.
Sist endret av random105675; 13. juli 2019 kl. 09:05.