View Single Post
Sitat av stangut Vis innlegg
dog dørstokkmila er tung. Det og komme i gang med en aktivitet når du ikke er int i noe særlig.
Vis hele sitatet...
Ja, det er nettopp dette som er problemet i mange tilfeller. En trenger da ikke ha usunt kosthold. Selv om eksperter er enig i at trening hjelper så er det verdt så utrolig lite nå. Det er "gnisten" en må finne igjen. Det kan være en kamp i seg selv å komme til dørstokken og dette har i mitt tilfelle ingenting med kosthold eller trening å gjøre. Selvfølgelig gjør det seg å komme over den berømte dørstokken men ingen kan stå å tvinge deg over den. Ekspertene er i alle fall ikke å se snurten av.

Drit i trening og gjør det du synes er artig, da på den andre siden av dørstokken, altså ute Ikke missforstå, er det trening som virker så spennende utenfor så for all del, men stort sett er ikke det tilfelle, det blir vel heller sett på som ett stort ork når en ellers er tappet for krefter.

Det er nå slik at vi alle er forskjellige, heldigvis. En oppskrift som fungerer på en trenger ikke fungere på en annen. Medisinering kan jeg være både for og imot. Imot for at jeg skal ta noe særlig av de selv, men helt åpen for at andre kanskje har ett annet behov.

Som sagt, det som fungerer på meg er rett og slett frisk luft, å komme seg utenfor døren. Humøret og tilværelsen stiger betraktelig. Dette er min løsning for å få det litt bedre, hva er/kan være din? Tror du må finne din egen løsning ut av det, men jeg vil tro det vil være en stor hjelp der å da å gjøre de(n) tingen(e) en kunne tenkt seg å gjøre, selv om en egentlig ikke har lyst til noe.

Har selv ved flere anledninger selv brukt 1-2 uke(r) på å passere den stokken. Da kan det være tungt å komme seg over den. Har da vurdert for meg selv hva jeg kunne tenkt meg, har mest lyst til, eller kunne klart å gjøre. Litt sei tenking når en kanskje bruker 1-2 uker på å komme dit men til tider er ikke tanken der før fordi en (<--en må da være meg her) sitter "låst" i sine egne tanker. Det er jo noe som er helt bak mål og hører ingen steder hjemme, men like vel en realitet.

Om det er pille eller en type behandling som er rett mot angst kan en gjerne diskutere opp og ned i mente men til syvende og sist beror vel dette på personen det gjelder.

Når det kommer til svelg så trenger ikke medisinene være årsaken til dette. Uansett greit å få sjekket det ut hos lege. Vet det er en del med angst som får problemer med svelg. Har det selv også, vært til lege for å sjekke det ut men fant ingenting. Men ville uansett tatt turen til legen i stedet for å finne en egendiagnose på det.

Merkelig at noe som er så lite (dørstokken, målte nå, ca 2,5cm høyt og 10cm lang) skal være så tungt å komme seg over. Vi burde egentlig skjemmes når en først tenker over det