View Single Post
Ah... jeg skulle inderlig ønske at denne tråden var godt synlig når jeg prøvde å bestille i starten av mai. Jeg har som alle dere mottatt utallige løfter om forsendelse, rabatt og til slutt refusjon (gjennom privat overføring fra eieren...). Men også løfte om gratis produkt på tross av dette.
I forrige uke kom beskjeden om at sparkesykkelen jeg hadde bestilt var helt utsolgt, og at ordren måtte kanselleres. Jeg er rykende forbanna, og prøvde å skrive anmeldelse på TrustPilot. Dette tok Powerwheels seg friheten til å rapportere, så nå er min og tre andre anmeldelser skjult fram til de blir behandlet av TrustPilot.
Ser også på reddit at vedkommende som driver "sjappa" har drevet andre nettbutikker som "dingsbomser.com" med akkurat samme praksis. Lave priser, betaling gjennom PayPal/Klarna/Vipps (der pengene gikk til en privat forening i stedet for foretaket) og masse klager og manglende leveringer. At han i det hele tatt får lov til å samarbeide med Vipps og Klarna er for meg et mysterium.
Jeg har snakket med Forbrukerrådet som dessverre sier at man ikke har krav på mer enn refusjon og mellomlegg for å få kjøpt det av konkurrent. Det gratis produktet kan jeg (naturligvis) se langt etter.