View Single Post
Jeg hadde ikke mye å finne på så jeg så på noen filmer på youtube.
Fant en film om hvordan man lagde svovel-fritt krutt så jeg prøvde å lage det, dette funka veldig bra.
Etter det så fant jeg ut at jeg ville skrive en oppskrift jeg kunne legge ut på siden min.
Tenkte at jeg kunne legge ut den her også så her er den:




Ingredienser:

15 Gram KNO3 (salpeter eller kalium nitrat)
2 Gram melis
3 Gram knust kull (du må ha en "oksygen bærer" så du kan faktisk ta kaffe og knuse det)
Vann

Materialer:

Liten kjele
En teskje
Et glass


Fremgangsmåte:

Du blander bare sammen 15 gram KNO3 sammen med 2 gram melis og 3 gram knust kull i glasset med en vanelig teskje en god stund.
Etter dette har det blitt relativt bra blandet så tilsetter du vann til du får en passe grøt aktig konsistens.
Hell så dette nedi en liten kjele og varm dette opp.
Det blir først ganske vann aktig men sakte men sikkert så blir dette bare hardere og mer en veldig tykk saus.
Til slutt får du bare en seig klump, fortsett og rør så godt som du kan men dette er vanskelig siden dette er jo en seig klump.
Etter hvert blir dette bare mer og mer pulver aktig med noen små klumper i.
Når det har blitt til pulver og små klumper så kan du ta dette av kokeplaten.
Knus så dette til pulver og det er klar til bruk.
Du trenger ikke å la dette tørke eller noe sånt, bare ta det av platen, la det kjøle seg ned litt og knus i vei, du har nå et svovel fritt krutt.


ADVARSEL: Hvis du skal brenn-teste dette så ikke tenn med lighter fordi dette brenner ganske fort, BRUK LUNTE!
Jeg brant meg langt opp etter armen fordi jeg ikke brukte lunte og bare tente på og det var ikke behagelig.



Jeg tar ikke noe ansvar hvis noen skader seg på noen måte med dette!
[COLOR=Red]
Tittel fixd - Bjølg[/COLOR]