View Single Post
Sitat av David01 Vis innlegg

Nummer 1: Du selv er ikke den som skal gjøre en vurdering av om du er «for full» eller ikke. Jeg har hørt veldig mange drita fulle folk som snøvler til dørvakta og sier «slipp meg inn, jeg har kun drukket èn øl!» Dersom vakta ikke vil slippe deg inn, så kommer du ikke inn. Dersom vakta ber deg gå, så skal du gå. Det er faktisk ingen rett til å få besøke et utested samme hvor edru du måtte føle deg.
Vis hele sitatet...
Greit nok det men offerets oppførsel på utestedet rettferdiggjør jo ikke skambank - og av politiet atpåtil.

Nummer 2: Han hadde hendene i lomma. Politiet aner ikke om han kan trekke opp en kniv eller noe annet farlig, og dersom han kommer gående raskt og bestemt bort (særlig tatt i betrakting av at dørvakten allerede snakker med politiet) så kan man anta at politiet aner uro og velger å legge han i bakken (dog på en ganske brutal måte skal sies).
Vis hele sitatet...
Vel det var en haug med politi på stedet, det skulle vært mulig å foreta en arrest om de mente de hadde grunnlag for det uten at de samtidig skambanker fyren.

Nummer 3: Maktbruken fra politiet ser unødvendig drøy ut, men jeg tviler på at politiet bare kaster noen i bakken fullstendig uten grunn. Vi hører jo ikke et ord av hva som blir sagt i videoen (annet enn hva som er gjengitt og som kan være feil).
Vis hele sitatet...
Hvorfor vet ikke ingen eksakt hva som skjedde på plassen? Jo fordi politiet slettet en video av hele hendelsen som også hadde lydopptak. Og på bakgrunn av at politiet slettet videoen som beviste politiets lovbrudd må vi anta at den viste hendelsen i et lys som var særdeles lite gunstig for politiet.

Hadde kameraet hos Esso ikke vært i funksjon ville vi aldri hørt om denne saken og offeret ville fått sin straff og politiet stjerne i boken.

Nummer 4: At spesialenheten tar ut tiltale mot en politibetjent skjer ikke hver dag, så det er nok en god grunn for den avgjørelsen. Spesialenheten har nok en del mer info om denne saken enn det freak-forum har.


Jeg mener fortsatt det jeg skrev for noen måneder siden.
Vis hele sitatet...
Når en leser dommen virker det ikke som vitners utsagn og det faktum at politiet slettet viktig bevis i saken blir tillagt særlig vekt. Så da tenker jeg at det ikke er utenkelig at dette er ennå en sak der politiet blir trodd i retten tross i at det finnes gode grunner til å faktisk stille flere kritiske spørsmål til politiet.
Sist endret av _abc_; 2. oktober 2023 kl. 14:57.